Magazin Center

NUE GALERİ’DE IRAKSAMA BÜYÜK BEĞENİ TOPLADI…

NUE GALERİ’DE IRAKSAMA BÜYÜK BEĞENİ TOPLADI…
  • Magazin / Manşet
  • 25/07/2022 06:50
  • NUE GALERİ’DE IRAKSAMA BÜYÜK BEĞENİ TOPLADI… için yorumlar kapalı
  • 33 KEZ OKUNDU

“Iraksama” Tayyibe Benek, Mehmet Eren Eskikan ve Furkan Öztekin’in farklı teknik ve kavramlar üzerinden ürettiği eserleri bir araya getirdiği bir çalışma ile ortaya çıkmış bir sergi.

Nue Galeri sahibi Kerim Yüksel, Haziran ayı içerisinde 8 sanatçının eserlerinin sergilendiği görsellerle galerisinin açılışını yaptığını belirterek; “Bugünde üç sanatçımızın çalışmalarını burada sergilemekteyiz. İstanbul Tekirdağ ve Ankara’dan katılan 3 sanatçımız bu sergide buluştular. Kendilerini çok başarılı buluyor ve sergimizin çok beğenileceğini umut ediyorum” şeklinde konuştu.

MEHMET EREN ESKİKAN KENDİ FIRÇALARINI DA ÜRETEN BİR SANATÇI…
Ankara’da yaşayıp üreten seramik sanatçısı Mehmet Eren Eskikan’ın eserleri renk, doku ve form arayışı üzerinden şekilleniyor. Sanatçı, seramik astar ve fırınlama işleminden sonra değişimler gösteren seramiklerin yüzeyine boş bir tuval gibi müdahalelerde bulunuyor. Eskikan yaptığı açıklamada; “Benim yaptığım işler genelde dekoratif formlar ve çömlekçilik sanatı üzerinedir. Sergilerde dekoratif formlar yapıp onları karakterize etmeye çalışıyorum. Genelde raslantısal sonuçları seviyorum bunun içinde doku ve form üzerine gitmeye çalışıyorum. Ayrıca kendi fırçalarımı üretiyorum. Uzakdoğu da ki bir teknikle, seramik ve porselen eserlerimde mukavemeti olan yüksek dereceli çamurlar kullanmaktayım. Her çalışmamda doku ve raslantısal sonuçlar üzerine gidiyorum. Beş tanesi yurt dışında olmak üzere, yurt içi ve yurt dışında 22 sergim var. 12 yıldır seramik yapmaktayım. Ankara’da ilk defa NU galeri ile bir beraberliğim olmakta ve galeri sahibi Kerim Yüksel’e teşekkür ediyorum” dedi.
TAYYİBE BENEK’İN ÇALIŞMALARIM DAHA ÇOK KAYGAN BİR ZEMİNDE BİR ANLATI OLUŞTURMAYA YÖNELİK
Tayyibe Benek ise sürecin ve yüzey fikrinin önemli bir rol oynadığı, genellikle kumaş üzerine karışık teknik olarak ürettiği işleri sergi mekânına taşıyor. Kendi içinde değişim gösteren soyut görüntüler boya, lekeleri ve kumaşın dokusuyla iç içe geçiyor. Tayyibe Benek İzmir’de eğitimi eğitim hayatını tamamlamasının ardından İstanbul’a yerleştiğini belirterek; “ilk kez Ankara da bir karma sergiye katılıyorum. Çalışmalarım daha çok kaygan bir zeminde bir anlatı oluşturmaya yönelik, sabit bir malzeme ile çalıştığım ise pek söylenemez. Burada ki çalışmalarımda daha çok kumaş ve iplik üzerine bir yoğunlaşma var, İşte bu yüzden dönem dönem farklı tekniklerle eserlerimi ortaya koymaktayım. Burada 4 eserim var ama referans verecek diğer işlerimden fotoğraflarımda stantlarda yerini almaktadır” dedi.
QUEER HAFIZA NASIL BELGELENİR

Sanatçı Furkan Öztekin’in sergide yer alan kâğıt işleri, queer öznelliği hafıza ve mekân ekseninde topoğrafyalar aracılığıyla görselleştiriyor. Sanatçının üretimleri aynı zamanda queer hafıza nasıl belgelenir sorusunu da akıllara getiriyor. HABER: ALİ FİKRET

 

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ